15 Aralık 2018 Cumartesi

"Bana İkarus Deyin. Sanırım Güneşe Fazla Yakın Uçtum." // Icarus Falls (Zayn) - Albüm Yorumu


Yunan mitolojisinin kimilerine göre en cesur, kimilerine göre de en kibirli karakterlerinden biridir İkarus. İkarus’un öyküsünden kısaca bahsetmek gerekirse; babası Daidalus, oldukça ünlü bir heykeltıraş, mimardır. Kral Mitos tarafından cezalandırılan Daidalus, oğlu İkarus ile bir kuleye kapattırılır. Daidalus, bal mumundan, oğlu ve kendisinin kuleden kaçmalarına yarayacak kanatlar yapar ve uçmadan önce oğlunu uyarır “Ne çok alçaktan uç ki denize düşmeyesin ne de çok yüksekten uç ki güneş kanatlarını eritmesin.” Uçmaya başlarlar fakat kısa bir süre sonra İkarus düşer. Zira güneşe öyle yakın uçmuştur ki kanatları erimiştir.



İkarus’un öyküsü tarih boyu insanların belli konular üzerine düşünmesini sağlamış ve ortaya birçok farklı hayat dersi çıkmıştır. İnsan dengeli olmalıdır, aile büyüklerinin sözlerini dinlemeliyiz, kibir zararlıdır ve daha da fazlası…

İnsanoğlu yargılamayı çok sevdiğinden olsa gerek herkes İkarus’u farklı yönleriyle yargılar. Kimileri İkarus’un kibrinden daha da yükseklere çıkmak uğruna öldüğünü savunur, kimileri yersiz bir cesaret sergilediğini ya da fazla merakına yenik düştüğünü söyler. Bunların her biri olası olsa da bence hepimizin odaklanması gereken tek bir nokta var: İkarus, hayatı boyu ancak bir kez yaşayabileceği böyle bir deneyimin tadını sonuna kadar çıkarmak istemiştir. Belki gökyüzünün bir sona varıp varmadığını merak etmiş, belki de uçma hissi daha da yüksekleri istemesine sebep olmuştur. İkarus da sonunu düşünmeden, korkmadan, sadece kendisi için yükselmiştir düşme pahasına.

Zayn, -gerçek anlamda- bal mumu kanatlarıyla güneşe doğru uçmasa da  hayatının belli noktalarında dünyanın kendisinden beklediğinden farklı adımlarla yükseldi. Belki de düştü…

Tüm dünyanın tanıdığı, milyonlarca insanın sesini duymak için çıldırdığı bir insan olmak bizlerin gözüne nedense çok büyülü ve güç veren bir şeymiş gibi geliyor. Aslında Zayn ya da onun gibi daha birçok “ünlü” gibi olmak çok korkutucudur. İnsanların sizden sürekli belli beklentilerinin olması ve olduğunuz noktadan düşmemek için bunları yapmak zorunda hissetmeniz hayatınızı mahvedebilir. Ve bir süre sonra yaşadığınız şey sizin hayatınız, hayalleriniz olmaktan çıkıp, “hayran”larınızın hayatı ve hayalleri olur.

Zayn’in böyle bir noktada, günümüzün en popüler grubu One Direction’dan, tüm ününü kaybetme pahasına ayrılıp kendisi için düşlediği yoldan gitmeyi seçmesi kuşkusuz İkarus’un cesaretine örnektir. Medyanın onun hakkında yazacaklarının ya da hayranlarının onun hakkında söyleyeceklerinin ve sonrasında başına gelecek anksiyete probleminin, kendi düşüşü olacağının farkındaydı belki de. Yine de denemeden ölemeyeceğini düşünmüş olmalı ki tüm olası endişeleri bir kenara bıraktı ve 25 Mart 2015’te gruptan ayrıldı.

İlk albümü Mind of Mine ile insanlara neden One Direction’dan ayrıldığını göstermişti. Zayn’in yapmak istediği sanat çok farklıydı. Maalesef anksiyete problemleri sebebiyle ilk albümünün turnesini yapamadan kenara çekildi Zayn. Uzun süren bir bekleyişten sonra ise tabiri caizse bomba gibi döndü aramıza.

İlk albümü üzerinden 2 yıldan fazla bir süre geçmesiyle birlikte Zayn, ikinci stüdyo albümü Icarus Falls’ı yayınladı. (14 Aralık 2018) 27 şarkıdan oluşan albümü için bir dinleme partisi bile verdi ki gördüğümüz üzere artık gerçekten mutluydu. Uzun bir süre boyunca kendisini hayranlarla görmeyi bir kenara bırakın, Zayn’i hayranların yanında gülerek poz verirken görmemiştik. Belki de Zayn’in içindeki İkarus artık yolunu buldu ve dengesini sağladı.

Albüm R&B tarzında şarkılardan oluşuyor, tıpkı ilk albümü gibi. Söylemem gerekir ki Zayn, ilk albümden bu yana şarkı yazarlığı konusunda kendisini geliştirmiş. Özellikle şarkıların birbirleriyle benzer olmaması ve dinleyiciye özgün şeyler dinlediği hissini vermesi çok güzel.
Her ne kadar R&B insanı olmasam da Zayn’in ilk albümünde de ikinci albümünde de gerçekten keyif alarak dinlediğim şarkılar bulabildim. Tabii ki 27 şarkıdan birkaçını ancak çalma listelerime ekleyebildim fakat bu sadece benim tercihim. Miss Öykü’nün Icarus Falls albümü seçkisi şu şekildedir:

Let Me
Zayn’in albümünün ilk single’ıydı ve aslında uzun zaman önce yayınladığı bir şarkıydı Let Me. Ve ben sadece bir kere dinleyip hiç beğenmemiş ve 14 Aralık cuma sabahına kadar varlığını unutmuştum. Fakat albümü dinlemeye bu şarkıyla başlayınca çok keyif aldım ve aklımdan çıkaramıyorum. Sanırım çok yakalayıcı!

Common
Zayn’in soloları bu şarkıda çok güzel. Ve evet, beni tavlayan şey nakaratta notalarla oynayışı. Küçük şeylerden etkilenip koca şeyleri sevebilen bir insanım, doğrudur. Sözlerinde de sanki biraz İkarus’u duyuyor gibiyim.

“I will die if I don’t try.”

Talk to Me
Akılda kalıcı, eğlenceli bir şarkı Talk to Me. Kıpırdamadan dinleyemeyeceğiniz şarkılardan.

There You Are
Bu şarkı çok büyüleyici, özellikle gitar beni benden alıyor. Ve köprüden nakarata geçiş… Mest oluyorum dinlerken.

Sour Diesel
Zayn’in albümden bir süre önce yayınladığı şarkılardan biriydi lakin ben dinlememiştim. Yine Zayn’in beni rock tınılarıyla vurduğu bir şarkı oldu. Gitar solosunun önünde eğiliyorum ayrıca! Ve Zayn, o nasıl bir kafa sesiydi?!

Good Years
Son olarak tabii ki Good Years. Albümden bir hafta önce, habersiz, bir anda yayınlanmış bir şarkıydı. Aslında dinlemeyecektim albüme kadar fakat tüm Directionerlar birden bu şarkı hakkında konuşmaya başlayınca dayanamadım. Zira sözlerin One Direction günleri hakkında olduğunu düşünüyoruz. Böyle dinleyince daha da güzel oluyor.


Anlaşılacağı üzere R&B müzik hakkında çok bir fikrim olmadığı için söyleyecek pek bir şey bulamıyorum şarkılar hakkında. Beni orasından burasından yakalayan şarkıların o küçük detaylarını paylaşmaya çalıştım.

Zayn’in hayatını istediği gibi yaşayabilmek için attığı adımları takdir ediyorum. İstediği kadar yükselip mutlu düşsün umarım. Tabii ki düşmemesi daha makbuldür ama hepimiz bir gün düşeceğiz, değil mi?

Tüm albümü en basit şekilde dinlemek için Zayn’in Youtube kanalına göz atabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder